Zmiany w panelu aplikacji zostały wprowadzone jednak nadal widać starą wersję. Dlaczego, jak to poprawić?
Niekiedy po aktualizacji witryny lub aplikacji działającej w przeglądarce www i umieszczeniu plików na serwerze, nadal widoczna jest poprzednia wersja. Nie działają nowe funkcjonalności, widoczne są stare wersje grafiki, stara kolorystyka.
Możliwe są następujące "objawy":
W takich przypadkach, gdy po aktualizacji Państwa witryny, nadal widoczna jest poprzednia wersja witryny, bardzo prosimy o sprawdzenie czy została wyczyszczona pamięć podręczna przeglądarki. Najczęstszą przyczyną braku widoczności zmian jest pobieranie przez przeglądarkę plików z dysku lokalnego komputera a nie z serwera www.
Pamieć podręczna przeglądarki ma za zadanie przyspieszyć działanie witryn internetowych i paneli opartych na przeglądarce. Dzięki wykorzystaniu cache przeglądarki, nawet przy słabym połączeniu podstrony ładują się dość sprawnie. Dzieje się tak ponieważ przeglądarka sprawdza tylko nagłówki lub daty modyfikacji i pobiera jedynie pliki zmienione.
Podobną funkcję pełnią serwery proxy. Dzięki połączeniu przez serwer proxy wolno działające witryny wyraźnie przyspieszają. Dzieje się tak dlatego, że w praktyce oglądamy wersję zapisaną na serwerze pośredniczącym i przeglądarka nawet nie łączy się z serwerem "macierzystym".
Problemów mogą przysporzyć również serwery CDN (Content Delivery Network), wymyślone po to aby internet był szybszy i generował mniej transferu. Serwery CDN zapisują pliki składające się na aplikację na swoim dysku. Przeglądarka www łączy się z serwerem o najkrótszym czasie odpowiedzi i z niego pobiera pliki potrzebne do wyświetlenia zawartości witryny.
Obecność takich serwerów jest najczęściej korzystna w trakcie używania aplikacji może się jednak okazać uciążliwa w trakcie testowania i wprowadzania zmian.
Wyczyszczenie pamięci podręcznej możliwe jest zwykle z poziomu menu przeglądarki. Należy szukać przycisków opisanych: „wyczyść pamięć podręczną”, „wyczyść cache”, „wyczyść pobrane pliki”, „usuń pamięć podręczną przeglądarki”. W niektórych przeglądarkach skuteczne może się okazać odświeżenie poprzez wciśnięcie przycisku Ctrl + F5. W ostateczności można wejść na stronę z innego profilu na tym samym komputerze lub z komputera, z którego dany adres nie był jeszcze odwiedzany.
W sieciach korporacyjnych może wystąpić problem z serwerem proxy. Czyli takim komputerem, który stoi na drodze pomiędzy przeglądarką a serwerem www. Możliwe jest, że serwer proxy zwraca wersję witryny zapisaną w swojej pamięci. W takiej sytuacji, żaden komputer łączący się z danym adresem przez tez serwer proxy nie otrzyma aktualnej wersji witryny. Rozwiązaniem może być kontakt z Państwa administratorem i spowodowanie wyczyszczenia pamięci serwera proxy lub połączenie bezpośrednie z pominięciem tego serwera. Niestety, w niektórych przypadkach połączenie bezpośrednie nie będzie możliwe z danej sieci ponieważ ruch przez proxy jest wymuszany i nie ma możliwości skrócenia tej drogi. W takiej sytuacji należy uzbroić się w cierpliwość i odczekać aż serwer proxy pobierze aktualną wersję z serwera www.
Innym sposobem aby sprawdzić poprawność działania zanim nastąpi aktualizacja proxy jest połączenie z sieci zewnętrznej (kafejka internetowa, komputer domowy, połączenie przez modem GSM). W trudnych przypadkach, gdy nie ma wpływu na działanie serwerów pośredniczących może się to okazać jedynym sposobem na przetestowanie aktualnej - nowej wersji aplikacji.
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2003-2023
abacus.pl