Ile kosztuje promocja witryny, aplikacji?

Jakie są koszty promocji witryny lub aplikacji internetowej na polskim rynku? Jak uniknąć błędów?

Aplikacje działające w sieci projektowane są dla użytkowników ale aby mogły do nich trafić wymagają nakładów początkowych, na promocję. Koszt dotarcia do użytkowników zależny jest od oczekiwanego efekty i zakresu podjętych działań.

Mały budżet na próbę

Kilkaset zł netto na start. Zacząć można od bardzo małych budżetów , liczonych w setkach zł netto / miesięcznie. Dzięki temu unikamy dużych błędów - na przykład kosztownej promocji, na dużą skalę ale ... dla niewłaściwej grupy docelowej.

W popularnych branżach i rynku ogólnokrajowym, miesięczny koszt promocji witryny www lub aplikacji, należy zakładać w tysiącach lub nawet dziesiątkach tys zł netto miesięcznie. O wysokości budżetu decyduje oczywiście zleceniodawca. Teoretyczna możliwość ściągnięcia 200 tys potencjalnych klientów miesięcznie nie oznacza, że musimy się na tyle decydować - być może wystarczy nam 1 tys miesięcznie bo i tak nie jest możliwe obsłużenie większej ilości.

O konkurencyjności danego zakresu tematycznego i kosztach promocji w danym segmencie można się przekonać sprawdzając koszt reklam i popularność słów Adwords.

Sezonowość

Wiele branż dotyczy sezonowość. W związku z tym ocenę kosztów powinniśmy robić biorąc pod uwagę również ten czynnik. Znacznie tańsze będzie promowanie domowego sprzętu do odśnieżania w maju niż w trakcie intensywnych styczniowych opadów.

W niektórych branżach wzrost kosztu promocji znacznie wyprzedza nastanie sezonu ponieważ sprzedaż lub przedsprzedaż z założenia ma miejsce o określony odstęp czasu wcześniej.

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2003-2023

abacus.pl